[vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_separator el_width=”100″][vc_column_text]
Köpvillkor
Frakt och Leverans
Garanti, retur och reklamation
Retur / Reklamationsschema
[/vc_column_text][vc_separator el_width=”100″][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_column_text]Frakt och Leverans
Leverans av order sker på det sätt som angetts vid orderläggning. Leveransmetoder som erbjuds:

  • Hämtning av vara i butik, hos en av våra butiker i Göteborg. OBS ! (Vid köp av cykel är detta det enda levereringsalternativet av den anledningen att alla cyklar skall monteras av fackkunnig personal så vi kan ge full garanti på produkten. Om orden innehåller fler varor än cykel så kommer även dessa att levereras ut via vald butik som står angiven på orderbekräftelsen).
  • Leverans till postens närmsta serviceställe. (Avser alla leveranser som inte överskrider 30kg och där ordern inte innehåller en cykel). Om möjligt förekommer även leverans till brevlåda för mindre försändelser.
  • Alternativ leveransadress. Om du önskar få produkt(er) levererade till en annan än din egen adress/närmsta serviceställe
  • Hemleverans.( Vid köp av tyngre varor, över 30kg, så som våra fitnessmaskiner så är detta enda leveransalternativet.) Önskar man hemleverans på övriga varor istället för utlämning vi postens serviceställe så medför det en uppgraderingskostnad på 350,- .
Fraktsätt Varor Pris
Utleverans i butik Cykel+ övriga varor Fraktfritt
Postens utlämningsställe Order under 1000kr 99kr
Postens utlämningsställe Order över 1000kr Fraktfritt

Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar för delar och tillbehör, samt cyklar. 3-6 arbetsdagar för färdigmonterad cykel. Du som kund är medveten om att avvikelser kan ske från angivet leveransdatum. Om leveransförsening skulle uppstå, kommer vi att meddela detta så snart vi själva fått kunskap om avvikelsen, tillsammans med information om möjligt leveransdatum.

Vid beställning av fler än en vara kan leverans komma att ske i separata försändelser. Du finner mer information om din order under ”min sida” på www.cykelkillarna.se eller genom att ta kontakt med vår kundtjänst genom vår mail info@cykelkillarna.se

Vi ansvarar för dina beställda produkter fram tills att de blivit levererade och signerade för av dig. Vid synlig skada på förpackningen vid leverans önskar vi att det påtalas till posten/servicestället innan signering. Du, som kund, ansvarar för att du uppgett rätt leveransadress. Kontrollera vid mottagandet att försändelsen motsvarar din beställning och kontakta CykelKillarna AB omgående vid ett eventuellt fel.

Om leveransen ej hämtas ut, returneras beställningen till oss och vi tar ut en kostnad på 299,- för att täcka våra utlägg i samband med leverans och hantering. Ej uthämtad leverans ses ej som utnyttjande av ångerrätt eller avbeställningsrätt.

CykelKillarna AB levererar endast till adresser inom Sverige.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]