Garanti, retur och reklamation

Returnering av varor
Du får självklart titta, känna på och undersöka varan. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle få ha gjort i butik. Om du hanterat varan utöver vad som är tillåtet eller om någon del av varan saknas är du ansvarig för varans minskade värde och vi förbehåller oss rätten att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen.

Innan en vara returneras till oss skall vi ha erhållit information om att du önskar utnyttja ångerrätten. För att underlätta hanteringen ber vi dig att använda det ångerformulär som medföljer orderbekräftelsen och som du även finner på vår hemsida.

Varan som returneras ska vara komplett, vilket innebär att alla delar, tillbehör, bruksanvisningar m.m. ska återsändas till oss. Varan bör skickas tillbaka med eventuell originalkartong. Vi ber dig att notera att många varor är känsliga produkter och att originalemballage i många fall behöver användas för att kunna återsända varan.

Returer sker på er egen bekostnad vid ångrat köp. Vi rekommenderar att ni sänder returen som paket via posten för att ha spårningsmöjlighet på returen. Varor som sänds utan spårningsmöjlighet sänds på eget ansvar. Vi löser inte ut returnerade varor mot postförskott. Vänligen notera att det är du som kund som står för risken att varan kan skadas eller försvinna under returfrakten. Vi ber dig därför överväga om varan bör försäkras samt se till att den är väl emballerad.

Vänligen spara alltid följesedeln tills returen är avklarad.

Reklamation
Efter mottagandet av leveransen bör du snarast undersöka om leveransen motsvarar vad du beställt. Kontrollera även att produkt(er) inte blivit skadade under transport eller att produkt(er) uppvisar fel eller att något saknas.

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till CykelKillarna AB ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts (2mån). Du har enligt gällande konsumentskyddslagstiftning 3 års reklamationsrätt på varor köpta på meridastore.se.

Om produkt(er) uppvisar fel eller skada kan du efter omständigheten kräva rättning av felet och/eller omleverans och/eller prisavdrag och/eller hävning av köp. CykelKillarna AB har rätt att i första hand avhjälpa felet genom reparation eller vidta omleverans.

Vi rekommenderar av bevishänsyn att all reklamation sker till oss skriftligen. Använd gärna vårt reklamationsschema som du finner på vår hemsida www.cykelkillarna.se. Alla returleveranser i samband med reklamation skall först avtalas med kundtjänst. Vid reklamation av cykel, skall varan återlämnas till utlämningsstället, efter kontakt med CykelKillarna AB, och reklamationen kommer att behandlas i butiken.

Garanti/service
Hur du sköter och vårdar dina köpta varor är avgörande för varans livslängd. Cyklar bör ha återkommande serviceintervaller. För service på cyklar hänvisar vi till det upplägg som vald utlämningsbutik tillhandahåller.

Oftast är det två års garanti på alla våra varor. Hör med oss för detaljerat information.